вівторок, 1 грудня 2015 р.

Педагогічне кредо

Завдання вчителя – зацікавити молодь життям, щоб дитина, підростаючи, очікувала життєвих пригод, вміла бачити навколо себе диво.



    Одним із важливих завдань загальної середньої освіти в Україні є формування громадянської свідомості учнівської молоді. Вирішення цього завдання покладається на відповідні предмети в основній та старшій школі, насамперед на курс «Історії України». Особливістю навчання історії в сучасній школі є те, що воно спрямоване не тільки на підвищення рівня освіченості учня, але й на поєднання історичних знань із громадською позицією особистості, розвиток у нього здатності керуватися відповідними знаннями в сучасному суспільному та повсякденному житті.
На мою думку, процес оволодіння знаннями і відношення учнів до вчителя і предмета, який він викладає, мають одну основу – інтерес, зацікавленість. Тому для формування інтересу школярів до історії застосовую на різних етапах уроку дидактичні ігри – це ділові ігри, рольові ігри, вікторини, кросворди тощо. Практика показала, що предмет буде вивчатися із задоволенням, якщо навчальні теми  будуть цікаво представлені. Враховуючи це, будую процес викладання таким чином, щоб в ньому було якомога більше проблемних ситуацій з незвичайними й оригінальними прикладами, питаннями, завданнями («мозковий штурм», банк ідей, «займи позицію», коментування, моделювання тощо).
Всім відомо, що діти не люблять займатися нудними справами. Тому, я вважаю, що форми уроків варто постійно урізноманітнювати (робота в групах, урок-суд, «правова регата», семінари, урок-подорож, використання мультимедіа тощо), використовувати такі приклади, які можна знайти у повсякденному житті, аналізуючи різні форми взаємовідносин людей. Застосовуючи активні методи навчання на уроках, учитель зможе ефективно та ефектно викладати предмет, тобто спонукати, пробуджувати інтерес до вивчення історії.
Сучасний учитель має постійно вдосконалювати свою професійну майстерність, бути в курсі новинок в історичній, юридичній, педагогічній науці, психології, методиці викладання. Саме тому внутрішній світогляд, глибокі та різноманітні спеціальні історичні, правові та педагогічні знання є важливою умовою професійної культури вчителя історії.

Немає коментарів:

Дописати коментар